ICT, juist nu

Thuiswerk word vaak idyllisch gepresenteerd als het nieuwe werken. U zal echter gemerkt hebben dat er aan dit nieuwe werken haken en ogen zitten. Een groot deel van de problemen van thuiswerk zit hem verrassend genoegd vaak in de technologische beperkingen. Hoewel uitgaven nu niet een populair punt zijn is het belangrijk om te kijken naar de technologie die uw medewerkers thuis hebben.

Denk aan de desktop

Veel thuiswerkers vertrouwen op hun laptop om hun werk te verrichten. Tegelijkertijd kiezen we ervoor om ruime monitors voor onze werkplekken te nemen. Een groter scherm geeft nou eenmaal meer overzicht. Een grote upgrade van de ICT van uw mensen ligt nu wat gevoelig, maar kleine items maken ook een groot verschil.

Werkplekwerk

Naast in gesprek gaan met uw mensen over hun thuis ICT is dit ook het moment om te kijken naar uw kantoor hardware. Specifiek beeldscherm steunen. Als mensen meer vrijheid hebben in hoe ze hun scherm kunnen positioneren, hoe productiever ze zijn. Het installeren van zulke steunen is echter vaak verstorend. De juiste plek moet worden uitgezocht, de steunen bevestigd, etc. Nu het kantoor echter leeg is kunnen deze verbeteringen aangebracht worden zonder de werkzaamheden te verstoren. Er was zelden een beter moment om een monitor beugel te plaatsen.

Vergaderruimtes

Deze praktische verbeteringen gelde ook voor vergaderruimtes. Deze zijn vaak volgeboekt. Nu is er echter ruimte om het beeldscherm in deze ruimte met een flexibele beugel te bevestigen. Hiermee heeft u meer vrijheid voor presentaties. Daarnaast is dit ook dat beetje extra waarmee u aan klanten signaleert: we nemen communicatie serieus.

Leveranciers

Loyaliteit kenmerkt zich in hoe een relatie is als er druk op staat. Nu een ICT aanschaf signaleert aan uw leveranciers: we helpen elkaar. Als er budgettaire ruimte is kan men nu voor een scherp tarief groot inslaan. Bovendien kan dit uw leverancier helpen om het hoofd boven water te houden. Daarnaast krijgt uw installatie meer zorg door de verminderde werkdruk en de verhoogde economische druk. Verder werkt die extra zorg niet alleen nu maar ook later. De mensen die blijven kopen als het slecht gaat krijgen altijd een streepje voor op mensen die alleen kopen als het goed gaat. Deze aanschaf kan tot ver in de toekomst zijn vruchten afwerpen. Tenslotte geeft het ook een signaal aan uw klanten dat u een stabiele partner bent. Als u dit moment aanwendt om uit te breiden in plaats van in te krimpen laat u zien dat u een economisch gezonde partner bent.

Geef een reactie