Op wat van manieren kun je efficiënt producten verzenden?

Wanneer je als bedrijf regelmatig pakketjes verstuurd is het slim om na te denken over de methode die je hiervoor gebruikt. Door het op de juiste manier aan te pakken kan je namelijk erg veel kosten besparen. De methode die het meest geschikt is voor jouw bedrijf, hangt uiteraard af van het soort product en de frequentie van verzenden.

 

Breekbare producten versturen

Wanneer je breekbare materialen verkoopt, is het slim om te zorgen voor een goed opvulmateriaal. Een opvulmateriaal dat erg goed kan helpen bij breekbare materialen is noppenfolie. Zorg ervoor dat je een niet al te grote doos bedekt met een flinke laag noppenfolie. Daardoor blijft het product ook bij een wat ruwere werkwijze intact.

 

Kleine producten verzend je met verzendzakken!

Wanneer je redelijk kleine producten verkoopt is het niet slim om te werken met dozen. Dozen nemen namelijk meer ruimte in beslag en zijn daardoor duurder om te verzenden. Daarnaast passen de meeste dozen niet door de brievenbus. Een materiaal die je kan gebruiken voor het verzenden van kleine producten zijn verzendzakken. Verzendzakken zijn er in verschillende varianten te verkrijgen. In de meeste gevallen is het mogelijk om een bedrukking op de zak te laten zetten. 

 

De pakketten zelf vervoeren of toch laten vervoeren?

Een andere optie waar je over na zou kunnen denken, is of je ervoor kiest om een externe partij in te schakelen voor het vervoer of dat je zelf iemand inhuurt die de pakketjes rondbrengt. In de meeste gevallen is het gunstiger om hier zelf iemand voor aan te nemen. Wel is het dan belangrijk dat je een grote hoeveelheid pakketjes per dag vervoert. Dit omdat het anders in de meeste gevallen goedkoper/gunstiger is om de pakketjes te laten vervoeren door een hierin gespecialiseerd bedrijf. Daarnaast zorgt het uitbesteden ook voor minder zorgen. 

 

Met één of meerdere leverancier werken?

Als je verzendzakken wilt gebruiken voor de verkoop van producten is het handig om na te denken over of dat je in zee gaat met één partij of dat je bij meerdere leveranciers verzendzakken inkoopt. Het voordeel van in zee gaan met één partij is dat je groter in kunt kopen en daardoor de kosten kunt drukken. Een nadeel hiervan is dat je afhankelijk wordt van deze partij. Wanneer zij leveringsproblemen hebt zit jij al snel met je handen in het haar. De meeste bedrijven kiezen er daarom voor om ook iemand achter de hand te hebben. Daarmee voorkom je dat een dergelijke situatie tot problemen in de distributie leidt. 

 

Geef een reactie